Again, Perak…

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

I read another interesting story of the other version of the Perak political scenario. So, far I’m not giving any comments on the issue. I’m just sharing other peoples voice and analysis. And here is another one adopted from Masrilhardy.com. Bro Masril, I hope you don’t mind me sharing your post here…

Sultan ada kata pada Nizar, Allah bersama orang yang sabar….

Nizar ada kata, pertolongan Allah semakin hampir….

Dari sudut positif, dan pada pendapat teman…….

Sultan dipaksa buat keputusan ini……pada masa yang sama, Sultan
benarkan Nizar tidak letak jawatan, kerana Sultan hendak Nizar cabar
keputusan ini di Mahkamah, kerana itu adalah satu2nya cara yang
terbaik….

Kenapa selepas Sultan jumpa Nizar bagitau yang baginda tak perkenan
bubar dewan, Nizar bagitau kat wartawan cakap Alhamdulillah, positif.

Kenapa selepas Nizar mohon untuk derhaka, tiada sebarang kenyataan
balas dari Istana?? Sultan boleh jer arahkan Nizar ditangkap atau
buang negeri…boleh jer Sultan arahkan Nizar kosongkan kediaman
MB….

Mungkin sampai harinya, kebenaran akan terserlah….dan pada masa tu
barulah kita tahu kebijakan Sultan buat keputusan ini….walaupun
baginda dipaksa, baginda tahu yang keputusan ini boleh dicabar di
Mahkamah dan sebagai seorang yang amat arif tentang undang2, baginda
tahu yang keputusan ini akhirnya akan berpihak pada NIzar…

Perasan tak….Anuar buat press conference semalam…takder pun
perkataannya kecam keputusan Sultan…dia hanya bagitau yang tindakan
BN ni “Biadap”…..biadap pada saper??? fikirkanlah…..mungkin dia
pun telah diberi penjelasan oleh NIzar apa yang terjadi dan apa yang
perlu dibuat….

Ini hanya pendapat teman….dan buat masa ni, walau pun teman
banyakmerapu sebelum ni, pendapat ni la yang teman akan
pegang…..Sultan buat begitu tentu ada sebabnya, kita perlu bersabar,
pertolongan Allah semakin hampir…..

Share and Enjoy

You may also like...

7 Responses

  1. itisrajah says:

    kucar kacir sungguh Malaysia sekarang.
    pemimpin yg supposed to memimpin da cmneh..
    bayangkan rakyat yg dipimpin.
    hoho.
    cube tgk blog neh.
    http://www.masterdedah.com/

  2. titan says:

    tu pasal aku gi lari jerantut nih..

  3. am says:

    taktau nak komen apa pasal politik msia ni… ambil sikap tunggu dan lihat jer…

  4. budeen says:

    makin byk follow, makin fenin kefala.. hihi

  5. farahaznil says:

    ho ho ho..so sound like sultan sokong nizar ka??hi hi hi…fenin2..

  6. farahaznil says:

    ho ho ho..jerantut have conection with perak ka?hehe

  7. tie says:

    semoga nizar…terus jadi mb perak

Leave a Reply

Your email address will not be published.